Ga direct naar de content

Beleidsmedewerker APV en bijzondere wetten

Gemeente Zaltbommel

Solliciteer uiterlijk woensdag 29 oktober
plaatsZaltbommellooptijd32 - 36 uursalaris4.097 - 5.912 vervaldatumNog 16 dagen

Wil jij met jouw juridische kennis direct impact maken op het dagelijks leven in onze gemeente? Houd je van een dynamische werkdag? Dan zoeken wij jou!

Bij de gemeente Zaltbommel krijg je de kans om deel uit te maken van een betrokken organisatie, met volop ruimte voor eigen initiatief. Wij geloven in open communicatie en investeren in jouw groei.


Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker APV en bijzondere wetten sta jij aan het roer van belangrijke dossiers zoals evenementen, horeca en standplaatsen. Jij weet precies welke knoppen je moet draaien om beleid en praktijk te verbinden. Dit doe je door:

  • zelf aan de slag met uitdagende vergunningen op basis van bijzondere wetten zoals de Alcoholwet en de Wet op de kansspelen.
  • Bibob-toetsing uit te voeren bij exploitatievergunning aanvragen.
  • landelijke en juridische ontwikkelingen op de voet te volgen en te vertalen naar vernieuwend gemeentelijk beleid voor APV, evenementen en standplaatsen.
  • hét aanspreekpunt voor burgers, ondernemers en collega’s te zijn met vragen over APV of bijzondere wetten.
  • soepel met de brandweer, politie en andere adviseurs te schakelen om tot de beste besluiten te komen.
  • namens het college of de burgemeester stevig in jouw schoenen te staan bij bezwaarschriften.
  • ook werk en denk je mee aan het Omgevingsplan en geef je APV-gerelateerde onderwerpen daarin vorm.


We zoeken een sterke persoonlijkheid met lef, die zorgvuldig en stressbestendig is en die het leuk vindt om in een politieke omgeving te werken. Bij ons kom je terecht in een informele organisatie met korte lijnen en een gezonde dosis humor.

Hoe ziet jouw dag er dan uit?

De werkweek start relaxed: even een kop koffie met het team in ons kantoor. Het weekend wordt doorgenomen, plannen worden gedeeld en ook collega’s van andere teams schuiven vaak aan. Dat gezamenlijke moment zorgt voor een fijne sfeer en korte lijnen. Daarna duik je in jouw werk: je beoordeelt een vergunningaanvraag voor een groot festival, beantwoordt vragen van ondernemers en checkt de impact van een nieuwe landelijke regel.

Het is tijd voor lunch! Samen met een groep collega’s loop je naar de kantine, dé plek om even bij te praten én spontaan collega’s uit andere teams te ontmoeten. Na de lunch loop je even langs het kantoor van de burgemeester. Gelukkig is hij aanwezig en heeft even tijd voor je. Je bespreekt jouw idee en hoort graag zijn gedachtes hierover. Je geeft aan dat je hier tijdens het portefeuillehoudersoverleg uitgebreider op terugkomt. Deze korte lijnen in de organisatie zijn fijn. Zo combineer je informeel contact, strategisch denken en directe impact: precies de dynamiek die jouw werkdag leuk maakt!

In de middag heb je een overleg met politie en brandweer waarin jij de juridische kaders helder maakt.

Daarna bereid je een bezwaarschrift voor: je zet het standpunt van het college scherp op papier en plant een overleg met jouw teamcoördinator Sabine om dit door te spreken. Aan het einde van de dag check je nog kort jouw agenda voor morgen: een hoorzitting en een overleg met projectleider Omgevingsplan. Je sluit de dag af met het gevoel dat je werk er écht toe doet en dat elke dag weer op een andere manier.


Wat breng je mee?


  • Jij bent expert in APV, bijzondere wetten, wet Bibob en de Awb en zet je kennis slim in voor beleid en vergunningen.
  • Met een minimaal HBO werk- en denkniveau (juridisch, bestuursrechtelijke of een vergelijkbare opleiding) heb je een juiste basis voor deze functie.
  • Zelfstandig aan de slag of samenwerken in een team? Voor jou is dat geen probleem.
  • Je bent proactief, communicatief sterk en durft constructief jouw standpunt te delen.
  • Zorgvuldig werken en stressbestendig blijven, dat zit in jouw DNA.
  • Je voelt feilloos aan hoe het is om in een politieke omgeving te opereren en handelt hierop met inzicht en tact.
  • Juridische deskundigheid en kennis van de Omgevingswet zijn een duidelijke meerwaarde in deze functie.


Deze functie is voor mensen die kansen zien, initiatief tonen en houden van dynamiek. Het is een kans om onderdeel te worden van een hardwerkend en gemoedelijk team van 5 collega’s. Geen dag is hetzelfde. Je brengt jouw juridische kennis mee en krijgt daar een uitdagende rol in een inspirerende omgeving voor terug. Een plek waar je kunt leren, groeien en meedenken.


Wij bieden jou

Naast een marktconform salaris, schaal 10a, tussen de € 4.023 en maximaal € 5.805,- (bruto/fulltime en afhankelijk van jouw werkervaring en opleiding), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget, waarmee je extra vakantiedagen kunt kopen of kunt uit laten betalen als extra salaris. Je krijgt een mobiele telefoon en laptop om fijn te kunnen werken. Onze samenwerking is op basis van een éénjarig contract. Vinden we het beiden goed gaan, dan kan het omgezet worden naar een vast-contract. Wil jij je persoonlijk blijven ontwikkelen? Top! Dit stimuleren wij door het aanbieden van verschillende studiemogelijkheden. Woon je dichtbij? Kom lekker op de fiets. Als je verder weg woont hebben wij een station dichtbij en een fietsenstalling voor je fiets. Met de auto kan natuurlijk ook. Bij ons ontvang je een reiskostenvergoeding.


Organisatie

Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie!


Meer informatie

Nieuwsgierig? Wij ook naar jou!

Stel jezelf aan ons voor en vertel ons waarom wij met jou in gesprek willen. Daarin vertellen wij jou dan graag meer over onze plannen en jij ons hoe jij daar bij past en wat je voor ons kunt betekenen. 

Wil je meer weten over de functie?

Neem dan contact op met Gaby Naumann, teammanager Veiligheid, Duurzaamheid en Planvorming & beleid. Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar Diana Driehuis, corporate recruiter a.i. via ddriehuis@bommelerwaard.nl


De gesprekken zijn gepland op 6 november a.s.

Delen:

Reageer vandaag

* Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel

Over de organisatie

Gemeente Zaltbommel logo

Adres

Hogeweg 11
5301 LB Zaltbommel