Beleidsmedewerker Handhaving Fysieke Leefomgeving

Span jij je graag in voor een ontspannen, fijne en veilige leefomgeving voor onze inwoners?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Beleidsmedewerker Handhaving Fysieke Leefomgeving
Wil jij werken in een bruisende werkomgeving waar open communicatie en persoonlijke groei centraal staan? Bij de gemeente Zaltbommel krijg je de kans om deel uit te maken van een betrokken organisatie, met volop ruimte voor eigen initiatief. Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière?
Wat ga je doen?
Als beleidsmedewerker Handhaving Fysieke Leefomgeving ben jij hét inhoudelijke en juridische geweten binnen de gemeente op het gebied van handhaving, legalisatievraagstukken en de uitvoering van de Omgevingswet.
Je werkt aan het opstellen en verbeteren van handhavingsbeleid en pakt complexe handhavings- en legalisatieprocedures zelf op. Of het nu gaat om ruimtelijke plannen, bezwaarprocedures of het vertegenwoordigen van het college in beroepszaken. Jij staat stevig in je schoenen en levert altijd kwaliteit. In deze rol ga je:
- Ben jij de spin in het web tussen de gemeente en de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR);
- Stimuleer je een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen;
- Ben je accounthouder voor de relatie met de ODR en adviseer je het bestuur over deze samenwerking. Hiervoor beheer je de ambtelijke contacten en adviseer je het bestuur over de inhoud van deze gemeenschappelijke regeling;
- Deel je actief je kennis op juridisch vlak met collega’s;
- Zorg je dat beleid niet alleen klopt op papier, maar ook werkt in de praktijk.
Wat breng je mee?
Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots. Je bent analytisch sterk, denkt in oplossingen en communiceert helder of dat nu met inwoners, bestuurders of collega’s is.
- Minimaal HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur juridisch/bestuursrechtelijk);
- Aantoonbare ervaring in het ruimtelijk domein;
- Grondige kennis van het bestuursrecht en de Omgevingswet;
- Je kunt complexe juridische vraagstukken begrijpelijk vertalen;
- Je werkt zelfstandig, maar zoekt ook actief de samenwerking op;
- Je voelt je verantwoordelijk voor het welzijn van onze inwoners en handelt daarnaar.
Wat bieden we jou
Je maakt onderdeel uit van een avontuurlijke missie. Een uitgelezen kans als je niet houdt van gebaande paden. Wij bieden een uitdagende functie waarin je jouw talenten als beleidsmedewerker Handhaving Fysieke Leefomgeving kunt inzetten binnen een dynamische omgeving. Een omgeving waarbinnen jij de kans krijgt om je te ontwikkelen en door te groeien. Daar zetten we graag uitstekende arbeidsvoorwaarden tegenover, zoals:
- Je salaris bedraagt maximaal € 5.691,- bruto per maand o.b.v. 36 u/wk (schaal 10A afhankelijk van je werkervaring);
- Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05 %, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen;
- Werktelefoon en laptop;
- Studiemogelijkheden;
- Je bouwt een keuzepensioen op bij ABP;
- Flexibel werken: Wij geloven in een gezonde werk-privébalans.
Organisatie
Werken bij de gemeente Zaltbommel betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie!
In het nieuwe team Gebiedsontwikkeling werk je samen met zo’n 20 collega’s aan de realisatie van alle ruimtelijke plannen in Zaltbommel. Het is een echt ontwikkelteam waarin projectleiders en de beleidsmedewerkers samen zorgen voor begeleiding en uitvoering van verschillende projecten, processen en procedures om mooie resultaten in de stad en in het buitengebied te bereiken. Samenwerking staat centraal. Met zowel alle teams binnen de gemeente als de betrokken stakeholders.
Meer informatie
Wil je meer weten?
Kijk eens op onze website https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/ voor meer informatie over het werken in onze gemeente. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Marco de Bont, teammanager op 06-15315047 of via mdebont@zaltbommel.nl.
Heb je vragen over de procedure? Stuur dan een mail naar ddriehuis@bommelerwaard.nl.
Ligt hier voor jou een uitdaging?
Maak dan je enthousiasme kenbaar en stuur je sollicitatie (motivatie & CV).
Kom werken in Zaltbommel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Zaltbommel
Open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving.
Over de gemeente Zaltbommel
De gemeente Zaltbommel ligt naast de A2, vlakbij Den Bosch en maar 30 minuten van Utrecht. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over 11 dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. Daarnaast zijn er groepen op basis van gezamenlijke interesses, zoals ‘The young ones’. Dit is een groep jonge collega’s die samenkomen om hun ervaringen bij de gemeente Zaltbommel te delen.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.